Filosofie

Enkel collectief georganiseerde initiatieven hebben een trekkingsrecht bij het Ondernemersfonds. Dat is de kracht. Daarmee wordt het gedrag van “freeriders” doorbroken. Een freerider is een ondernemer die niet bijdraagt aan het organiseren van activiteiten die een collectief doel dienen, maar er wel van profiteert. Dit levert doorgaans grote ergenissen op bij de ondernemers die al vaak hun nek uitsteken en wel financieel bijdragen aan activiteiten. Mede vanwege de problematiek van freeriders gaan activiteiten niet of pas na lang soebatten door. Daardoor vloeit de energie weg om gezamenlijk iets aan te pakken waardoor activiteiten steeds vaker verloren gaan. Dit was een van de redenen om tot de oprichting van een fonds in Valkenburg te komen. Door de komst van het fonds is er geld beschikbaar waardoor men niet langer met de pet rond hoeft te gaan, want iedere huurder of eigenaar betaalt toch al mee door de OZB.

Bestaande verenigingen kunnen direct aan de slag met de financiering van activiteiten. En voor de overige gebieden waar een slapende vereniging of nog geen vereniging is, heeft dit vaak tot gevolg dat er enthousiaste bestuurders opstaan, die willen nadenken voor een goede besteding van het geld.

Bestuur:
Mocht u het bestuur willen bereiken dan verzoeken wij u contact op te nemen via onderstaande gegevens of het contactformulier te vinden op onze contact pagina.

Bedrijven Vereniging Valkenburg ZH

Hoofdstraat 75A